V zimě zahřívejte svůj organismus správnými potravinami

18. 12. 2018 -

Ne nadarmo se říká, že "tělo si řekne samo". Zejména co se týče potravin, pozorovat na sobě můžete, že jsou určité druhy jídel, na která máte chuť vždy v daném ročním období. Například v zimě náš organismus potřebuje zahřát zevnitř...


Potraviny, které zahřívají

Od podzimu do jara si naše tělo žádá teplo. Zvenčí, ale zejména zevnitř. Také se Vám už stalo, že ačkoli se teple oblékáte, cítíte, že Vám je pořád zima? Na vině mohou být nesprávné potraviny, které konzumujete... V tomto období proto v jídelníčku vysaďte saláty a veškerou syrovou zeleninu a tropické ovoce. Na pováženou jsou i citrusy, které sice obsahují potřebný vitamín C, ale náš organismus ochlazují. Stejně tak by většina pokrmů měla být tepelně upravená, zelenina dušená v páře nebo lehce osmahnutá, upečená nebo grilovaná. Pokud máte rádi mléčné nápoje, které sice ochlazují, přidejte do nich skořici a nápoj lehce zahřejte. Každopádně v zimě si dopřejte:

  • teplé polévky
  • drůbeží, hovězí a vepřové maso
  • pohanku
  • pórek a cibule
  • křen
  • česnek
  • vnitřnosti
  • vejce
  • ořechy, slunečnicová semínka, mák

Vsaďte na spávné koření

Koření je velmi významné, proto si v zimě vybírejte zejména zázvor, skořici, bazalku, rozmarýn, tymián, hřebíček, pepř, hořčici.

Neutrální potraviny po celý rok

Žádný extrém není dobrý, proto zahřívací potraviny kombinujte s těmi neutrálními, které si můžete dopřávat po celý rok. Patří mezi ně: ovoce mírného pásu, semena, ořechy, zelenou, listovou a kořenovou zeleninu, luštěniny, obiloviny, ryby a mořské plody, brambory, rýže, droždí, švestky, telecí maso.